ИНФОРМАЦИЯ ЗА ОБУЧАВАЩИ ОРГАНИЗАЦИИ
Обучаващата организация следва да е регистрирана в Търговския регистър или други нормативно утвърдени регистри най-малко 6 месеца преди регистрацията си в информационната система на проекта.
Обучаващата организация попълва регистрационен формуляр за участие в проект „Студентски практики – фаза 2“ -http://esurvey.swu.bg/index.php/555998/lang-bg
Експерт към факултета, отговарящ на сферата на дейност на организацията следва да прегледа наличната информация в платформата на проекта - https://praktiki.mon.bg/ и при необходимост се свързва с лицето за контакт за уточняване на детайли.
След първоначалния преглед обучаващата организация получава допълнителни указания на посочения във формуляра имейл.
С оглед оказване на съдействие при окомплектоване на документацията и отстраняване на евентуални пропуски и неточности, обучаващите организации трябва да изпратят в PDF вариант подготвените от тях документи (Договор, генериран от системата на проекта, заедно с наличния списък с ментори, който е неразделна част от договора, Декларация за работодател) на електронна поща
След преглед от функционален експерт към УЦКР, ще получат окончателно потвърждаване или насоки за корекции, след което могат да изпратят/представят необходимите за сключване на договор документи на адрес: гр. Благоевград, 2700, ул. “Иван Михайлов” 66, Университетски център за кариерно развитие, Югозападен университет “Неофит Рилски”.
Пояснение: Договорът за сътрудничество, генериран от платформата на проекта следва да бъде в три екземпляра на хартиен носител, подписан и подпечатан от представляващия организацията или упълномощено от него лице. В договора не се посочват дата и номер. Списъкът на менторите следва да е подписан и с коректно попълнени данни. Не се приемат договори на Ментори, които не фигурират в Списъка на определените от обучаващата организация ментори на работодателският договор /последна страница от същия/. Декларацията по образец се прилага в един екземпляр.
Договор с обучаваща организация може да се генерира след първото потвърждение от студент в информационната система за участие в практика и следва да бъде сключен и качен в платформата на проекта преди подаване на договор на студент и началото на практиката.
Получаването на подписаните договори се извършва в Университетския център за кариерно развитие всеки работен ден от 13:00 до 17:00.
Обучаващата организация публикува, чрез информационната система на проекта, обяви за свободни позиции за провеждане на студентска практика в обекти, в които организацията извършва дейност. Обявите са по професионални направления.
Практическото обучение, за което се одобрява студента, трябва да е съобразено с професионалното направление, в което той се обучава.
Обучаващата организация осигурява условия за провеждане на практическото обучение и следи за изготвяне на програмата за провеждане на студентската практика от определения ментор и съгласуването и с академичния наставник.
Важно: Инструктира практиканта за техника на безопасността, хигиената на труда и противопожарната охрана в обектите на обучаващата организация. Посоченото се документира в Книгата за инструктаж на работодателя.
Висшите училища имат право да поставят и допълнителни изисквания към обучаващите организации. Висшето училище си запазва правото да прецени с кои от предложените Работодатели и ментори да сключи договор.
Ръководство за регистрация на обучаваща организация в платформата на проект „Студентски практики – фаза 2“ - https://praktiki.mon.bg/arti/view-file?help=9&file=1588
Документи за обучаващите организации:
1. Договор със списък на ментори - 3 екземпляра
2. Декларация за обучаваща организация - 1 екземпляр (Изтегли тук)